به گزارش راهبرد معاصر، رضا فیضینژاد در توضیح خبری با عنوان ارسال پیامک «مدارک برقراری حقوق بازنشستگی شما دریافت شد!»، اظهار کرد: پرونده بازنشستگی شاغلی که ابلاغ بازنشستگی او از سوی دستگاه صادر شده، باید با مستندات کامل و بدون نقص به مدیریت های صندوق در سراسر کشور تحویل شود.
وی افزود: در این حالت و در اولین روز دریافت پرونده بازنشستگی، یک پیامک به صورت خودکار برای فرد ارسال می شود که حاوی عنوان «مدارک برقراری حقوق بازنشستگی شما دریافت شد» است.
فیضینژاد تصریح کرد: بنابراین، ارسال چنین پیامکی یعنی پرونده فرد در همین زمان به مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شده است و در صورت هرگونه تاخیر در ارسال مدارک و مستندات لازم جهت برقراری حقوق بازنشستگی از ناحیه دستگاه محل خدمت مستخدم به صندوق بازنشستگی کشوری، این تاخیر برعهده این صندوق نیست.
وی گفت: مدیریت های صندوق بازنشستگی کشوری در تهران و سایر استان ها به محض دریافت و ثبت پرونده بازنشستگی فرد، وارد مرحله بررسی پرونده میشوند که در صورت تکمیل تمامی مدارک ارسالی و احراز شرایط بازنشستگی مستخدم منظور، مراتب به صدور حکم بازنشستگی با اختصاص شماره دفتر کل مشخص منتهی میشود که در این حالت، پیامک دوم برای شخص ارسال می شود.
معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به آمار افرادی که حکم بازنشستگی آن ها صادر شده و حقوق بازنشستگی دریافت کرده اند، گفت: در «مهرماه» امسال 30 هزار و 510 نفر از عزیزان هم حکم و هم حقوق بازنشستگی دریافت کرده اند؛ در «آبان ماه» نیز 19 هزار و 980 نفر حکم و حقوق بازنشستگی خود را دریافت کرده اند.
فیضینژاد افزود: در خصوص سایر افرادی که اخیرا مستندات آنان ارائه شده نیز، در صورت تکمیل پرونده بازنشستگی، احکام آنها حداکثر ظرف یک هفته کاری صادر شده و در «آذرماه» همراه با سایر بازنشستگان عزیز حقوق خود را دریافت می کنند.
وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد در صورت تکمیل مدارک و مستندات لازم جهت برقراری حقوق بازنشستگی به صورت میانگین روزانه بین 2 تا 3 هزار تاییدیه برقراری حقوق بازنشستگی در کشور صادر کند.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال جلسات متعددی با دستگاههای اجرایی به ویژه آموزش و پرورش استانهای مختلف کشور توسط مدیریتهای استانی صندوق برگزار شد تا با هماهنگی لازم، صدور احکام بازنشستگی با کمترین زمان انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که در اجرای بند الف بخشنامه شماره 3695 مورخ 1372/7/14 شورای عالی اداری، دستگاههای متبوع مستخدم، موظفند حداقل یک ماه قبل از موعد بازنشستگی، پرونده پرسنلی واجدین شرایط را به همراه مدارک مورد نیاز به صندوق بازنشستگی کشوری جهت بررسی و تایید قطعی ارسال کنند.
به گفته فیضینژاد، تا زمانی که پرونده فرد از سوی دستگاه به مدیریت های صندوق بازنشستگی کشوری به صورت کامل ارسال نشود، امکان بررسی پرونده و صدور حکم و در نتیجه پرداخت حقوق بازنشستگی میسر نخواهد بود./ تسنیم